12

بازداشت باند ۵ نفره حفاران غیرمجاز در سوادکوه


پنج معدنچی غیرمجاز به همراه دو فلزیاب در سوادکو مازندران دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از دستگیری پنج معدنچی غیرمجاز و کشف و ضبط دو دستگاه فلزیاب و یک دستگاه آنتن یاب در شهر سوادکو خبر داد.

محمدرضا کردان گفت:

به گزارش خبرنگار یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان، بر اساس اخبار رسیده به متولیان افتخاری میراث فرهنگی مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، عوامل یگان حفاظت به همراه ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند. با دستور قضایی و پس از احراز صحت خبر، خودروی اعلام شده کشف و پس از بازدید و بازرسی از خودروی اعلامی، دو دستگاه فلزیاب به همراه یک دستگاه آنتن یاب کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود:

در این راستا 5 نفر با هویت محرز دستگیر و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح قضایی شد. بر اساس قانون، تولید، خرید و فروش، نگهداری، ترویج و استفاده از هرگونه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی است.

کوردان توضیح داد:

در صورت استفاده از فلزیاب برای کشف اماکن و املاک تاریخی، برخورد مجرمانه و متخلفان به نیروی انتظامی معرفی خواهند شد. در همین راستا از تمامی مردم استان تقاضا داریم در صورت مشاهده موردی در این زمینه مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با شماره تماس 01133391007 در میان بگذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا