17

شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان؟ – ایران تحصیل


دانشجویان غیردولتی اغلب این سوال را دارند شهریه دانشگاه آزاد بیشتر یا پردیس خودگردان? قبل از تصمیم گیری، دانشجویان باید شهریه ها و امکانات ارائه شده توسط هر دو نوع موسسه را مقایسه کنند تا بر اساس نیازها و توانایی های مالی خود انتخاب کنند.

ممکن است برخی از دانشجویان تمایل بیشتری به پذیرش شهریه های بالاتر در پردیس های خودگردان داشته باشند و از سوی دیگر، دانشگاه آزاد با ارائه شهریه نسبتاً کمتر ممکن است گزینه بهتری برای دانشجویانی باشد که دارای محدودیت های مالی هستند.

مقایسه شهریه دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان

دانشگاه های آزاد و دانشگاه های خودگردان دانشگاه های شهریه ای هستند که در مقایسه با سایر دانشگاه های شهریه مانند شبانه، پیام نور و غیرانتفاعی، بالاترین شهریه را از دانشجویان خود دریافت می کنند.

رشته های علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی، هنر و زبان در این دانشگاه ها ارائه می شود و میزان شهریه در رشته ها و مقاطع مختلف مرتبط با این دو دانشگاه غیردولتی متفاوت است. بیشترین تحصیلات پزشکی در دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان است.

تقاضا برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های پردیس خودگردان و آزاد بیشتر است و دانشگاه پردیس خودگردان عمدتاً علوم پزشکی را ارائه می دهد.

حالا اگه میخوای بدونی شهریه دانشگاه آزاد بیشتره یا پردیس خودگردان؟ پاسخ این است که تحصیل در دانشگاه آزاد این کمتر از شهریه در پردیس خودمختار دانشگاه در پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است. بنابراین برای تحصیل این رشته ها در دانشگاه خودگردان پردیس باید دو برابر شهریه دانشگاه آزاد پرداخت کنید.

توجه داشته باشید در صورت پذیرش در دوره اضافه ظرفیت دانشگاه آزاد باید شهریه ای نزدیک به شهریه دانشگاه پردیس خودگردان پرداخت کنید.

مقایسه شهریه دانشگاه آزاد و پردیس خودگردانمقایسه شهریه دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان

شهریه در مقطع کارشناسی بیشتر است یا پردیس خودگردان؟

رشته های دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی به جز دامپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و عمومی بدون کنکور هستند. این دانشگاه ها معمولا دوره های مختلفی را در مقطع کارشناسی ارائه می دهند. جدول زیر شهریه هر نیمسال تحصیلی در رشته های مختلف را نشان می دهد:

رشته تحصیل در دانشگاه آزاد دانشگاه پردیس خودمختار
پزشکی بین 14 تا 17 میلیون تومان بین 20 تا 25 میلیون تومان
دندانی بین 14 تا 17 میلیون تومان بین 20 تا 25 میلیون تومان
فارماکولوژی بین 14 تا 17 میلیون تومان بین 20 تا 25 میلیون تومان
شیر دادن بین 8 تا 9 میلیون تومان بین 12 تا 15 میلیون تومان
اتاق جراحی بین 8 تا 9 میلیون تومان بین 12 تا 15 میلیون تومان
زنان و زایمان بین 8 تا 9 میلیون تومان بین 12 تا 15 میلیون تومان
هوش بین 8 تا 9 میلیون تومان بین 12 تا 15 میلیون تومان
لیسانس علوم مهندسی حدود 4 میلیون تومان متغیر
لیسانس علوم انسانی 3 میلیون و 300 متغیر
لیسانس هنر 5 میلیون تومان متغیر

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان؟

در مقطع کارشناسی ارشد شهریه در دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان؟ دانشگاه یک پردیس خودگردان است دانشگاه جامع آزاد آموزش بیشتری می گیرد. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در رشته پیراپزشکی تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد را دارید، باید برای هر ترم تحصیلی بین 12 تا 14 میلیون تومان شهریه پرداخت کنید.

این رقم برای دانشگاه های پردیس خودگردان به 16 تا 18 میلیون تومان می رسد. در سایر رشته های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی و هنر پردیس خودگردان دانشگاه 9 تا 12 میلیون تومان می گیرد. دانشگاه آزاد نیز 4 تا 7 میلیون تومان شهریه می گیرد.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان؟شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان؟

شهریه دکتری دانشگاه آزاد بالاتر است یا پردیس خودگردان؟

دکتری دانشگاه آزاد و پردیس به صورت خودگردان هستند. رشته های علوم انسانی، علوم پزشکی و فنی و مهندسی در مقطع دکتری تخصصی این دو دانشگاه ارائه می شود. دانشگاه پردیس خودگردان در تمامی این رشته ها و در مقطع دکتری نسبت به دانشگاه آزاد شهریه بیشتری دارد.

اگر می خواهید بدانید شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان؟ پاسخ این است که در این مرحله شهریه در دانشگاه پردیس خودگردان بیشتر است. حتی اگر فردی بخواهد برای دکتری در پردیس دانشگاه بخواند باید 22 میلیون بپردازد و برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد 15 میلیون برای پرداخت.

این ارقام برای علوم انسانی در دانشگاه پردیس به 18 میلیون تومان و در دانشگاه آزاد به 15 میلیون تومان می رسد. شهریه دروس علوم پایه و فنی مهندسی معمولاً حدود 2 میلیون تومان بیشتر از مبالغ ذکر شده است.

مقایسه شهریه دوره های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه های مستقل و خودگردان

شهریه دوره های پزشکی و پیراپزشکی در شهرداری بیش از شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد و- متقاضیانی که نمرات بالای کنکور و تمکن مالی خوبی داشته باشند، ممکن است به دلیل عدم مراجعه، شهریه رشته پزشکی را پرداخت کرده و پذیرفته شوند.

شهریه دانشگاه آزاد یا دوره تکمیلی موضوعی است که قبلا مطرح شده است، می توان گفت شهریه پزشکی دانشگاه آزاد دو برابر شهریه عادی دانشگاه آزاد می باشد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر در خصوص شهریه دانشگاه آزاد و یا داشتن پردیس خودگردان می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

به طور خلاصه شهریه دانشگاه آزاد یا پردیس خودگردان بیشتر است

شهریه در دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان؟ برای ارزیابی و مقایسه شهریه های دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. شهریه در هر دو موسسه آموزشی بسته به رشته تحصیلی، سطح تحصیلی و گاهی تعداد واحدهای اخذ شده متفاوت است. به طور کلی شهریه در پردیس خودگردان بیشتر از دانشگاه آزاد است. با این حال، هزینه های تحصیل ممکن است بسته به رشته و سطح تحصیل متفاوت باشد.

برای دانلود مقاله PDF آیا شهریه در دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان؟ کلیک.

به این پست امتیاز دهید

برای خانواده های شهدا شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان؟

به طور کلی، شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان بیشتر از دانشگاه های مستقل است. اما مسئولان پردیس خودگردان دانشگاه شرایط ویژه ای را برای خانواده شهدا در نظر گرفته اند. خانواده شهدا می توانند نیمی از شهریه را پرداخت کنند.

شهریه در دانشگاه آزاد بیشتر است یا پردیس خودگردان؟

مدارک دکتری در هر دو دانشگاه به صورت مستقل انجام می شود. اما به طور کلی، شهریه دانشگاه پردیس مستقل کمی گران تر است.

دلیل تفاوت شهریه چیست؟

برخی از واحدها تخصصی و عملی و برخی دیگر تئوری هستند. به همین دلیل است که هزینه های تحصیل متفاوت است. از آنجایی که واحدهای عملی و تخصصی و دوره های آنلاین هزینه بیشتری دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا