6

طرح مدیریت بحران تهران برای حل مشکل سیل در کنارک سیستان و بلوچستان



رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برنامه ریزی برای رفع مشکلات ناشی از سیل در شهرستان کنارک خبر داد و گفت: این سازمان مشکلات و مسائلی که منجر به وقوع سیل در این شهرستان می شود را پیگیری و رفع می کند.

علی نصیری در گفت وگو با ایسنا. وی با اشاره به اعزام تیمی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به تهران برای امدادرسانی به سیل کنارک در استان سیستان و بلوچستان، گفت: تیمی از تهران متشکل از چند آتش نشان، مسئولان سازمان آب و گروه های برق، مقاومت و… . برای کمک به استان سیل زدگان به کنارک اعزام شدند و در مجموع 12 روز در آنجا مشغول خدمت بودند.

وی افزود: طبق اظهارات تیم اعزامی، روز اولی که تیم ما از تهران به کنارک رفتند، خانه و زندگی هموطنان کاملا زیر آب بود. بنابراین روز اول آنها به آنجا رسیدند. از صبح زود تا 11 شب در آب بودند و آب خانه ها را تخلیه می کردند.

نصیری بیان کرد: علاوه بر حجم کاری که بسیار زیاد بود، شرایط جوی نیز بسیار سخت بود اما این تیم تمام تلاش خود را به کار گرفت تا این عزیزان هر چه زودتر به زندگی عادی بازگردند. متأسفانه نوع توسعه شهری در این مناطق دارای مشکلات اساسی است. یعنی خانه ها پایین تر از سطح خیابان هستند و این باعث می شود که آب وارد خانه ها شود و با کوچکترین بارانی خانه ها زیر آب می روند. همین مشکل باعث شد تا همکاران ما چندین بار آب یک خانه را تخلیه کنند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: بخشی دیگر از مشکلات این حوزه فرهنگی است. برای مثال مردم محلی زباله های خود را به جای دیگری نمی برند و در محل زندگی خود می سوزانند.

وی با بیان اینکه سال هاست که آبراه های این منطقه لایروبی نشده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال انجام است، آبراه های این منطقه لایروبی می شود. وی افزود: به جای ایجاد شبکه آب های سطحی در این منطقه; بعد از هر بارندگی ده سانتی متر روی آب می پاشند که به خاطر این خاکریزها سطح خانه ها از سطح جاده های دیگر بسیار پایین تر است.

نصیری با بیان اینکه مقرر شد متخصصان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این مشکل را برعهده بگیرند و طرحی را برای حل مشکل آب های سطحی اجرا کنند، ادامه داد: در این حوزه شبکه طراحی شده است. کانال مرکزی هم ایجاد شد، اما برای ادامه این روند باید در کمیسیون ماده پنج برای بالا بردن کرسی شهر برنامه ریزی شود. کمک های فنی و مهندسی در این زمینه ها مورد نیاز است. شهرداری ها هم باید دست به کار شوند.

وی افزود: به عنوان سازمان مدیریت بحران خواهان رفع مشکلات آب در منطقه کنارک هستیم و امیدواریم این طرح ها به زودی آغاز شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا