7

مرورگر Arc بالاخره برای ویندوز منتشر شد؛ رقیب متفاوت کروم و اج


مرورگر Arc مدتی است که کاربران مک و iOS را مجذوب خود کرده است و اکنون بالاخره برای کاربران ویندوز در دسترس است. نسخه ویندوزی این نرم افزار از دسامبر 2023 تنها در نسخه بتا موجود بود اما اکنون به نسخه پایدار و نهایی رسیده است. این مرورگر دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر مرورگرها مانند Microsoft Edge و Google Chrome متمایز می کند.

من گزارش میدم Engadgetمتأسفانه، Arc Browser در حال حاضر فقط برای ویندوز 11 در دسترس است، اگرچه انتظار می رود نسخه ای برای ویندوز 10 نیز در آینده نامعلوم منتشر شود.

در حالی که Arc یک رقیب مستقیم برای مرورگرهایی مانند کروم و اج است، اما در واقع یک ویژگی کاملا منحصر به فرد دارد. این مرورگر دارای یک نوار کناری تاشو با برگه ها و نشانک های عمودی است. نمایش برگه عمودی در این مرورگر به کاربران در هنگام وب گردی دیدی تمیز و واضح می دهد و دو سایت مختلف را می توان به طور همزمان در این مرورگر مشاهده کرد.

نمای رابط کاربری مرورگر Arc

ویژگی های مرورگر Arc

ویژگی Peek در مرورگر Arc به کاربران این امکان را می دهد که قبل از باز کردن یک لینک، پیش نمایش آن را مشاهده کنند و گزینه Little Arc پنجره کوچک مرورگر را برای مرور سریع سایت در حالی که از حداقل RAM استفاده می کند، باز می کند.

این مرورگر قابل تنظیم است و تجربه مرور راحت تری را ارائه می دهد که مرورگرهای رقیب فاقد آن هستند. Arc در واقع به کاربران اجازه می دهد تا ظاهر هر وب سایت را سفارشی کنند. بنابراین افراد می توانند با تغییر رنگ یا فونت سایت ها تجربه وبگردی دلپذیرتری داشته باشند. به عنوان یک امتیاز اضافی، افزونه‌های کروم نیز خوشبختانه با Arc Browser کار می‌کنند.

نکته مهم دیگر ادغام این مرورگر با سوئیفت است. Arc در واقع بر روی زبان برنامه نویسی Swift اجرا می شود. این زبان برنامه نویسی توسط اپل برای ایجاد اپلیکیشن برای Apple TV، Mac، iOS و Apple Watch ساخته شده است. از این رو، با انتشار مرورگر Arc در ویندوز، سوئیفت نیز برای اولین بار به ویندوز می آید.

نمای رابط کاربری Arc Browser

این مرورگر در هفته ها و ماه های آینده به روز رسانی های مختلف، بهبودهای نرم افزاری و سایر ویژگی ها را دریافت خواهد کرد. خوشبختانه، Arc Browser به صورت رایگان در دسترس است.

شرکت مرورگر در حال حاضر نرم افزار جستجوی قوس پیشنهاد شد این برنامه ترکیبی از موتور جستجو، مرورگر و هوش مصنوعی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا