11

گوگل خواستار اصلاح قوانین مهاجرت آمریکا برای جذب استعدادهای هوش مصنوعی شد


گوگل در نامه ای به وزارت کار آمریکا بیان کرد اگر برخی از سیاست های مهاجرتی کشور اصلاح نشود، ایالات متحده می تواند استعدادهای ارزشمندی را در زمینه مهاجرت از دست بدهد. هوش مصنوعی و تکنولوژی را از دست بدهند.

گوگل می‌گوید سیاست‌هایی مانند Plan A باید انعطاف‌پذیرتر باشند و سریع‌تر عمل کنند تا تقاضا برای فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و امنیت سایبری برآورده شود. جدول A شامل فهرستی از مشاغلی است که دولت آنها را به عنوان مشاغلی که تعداد کافی آمریکایی برای آنها وجود ندارد، «از پیش تأیید کرده است».

کاران بهاتیارئیس امور دولت و سیاست عمومی گوگل می‌گوید: «کمبود مهارت در جهان هیچ رازی نیست. اما واقعیت این است که ایالات متحده یکی از سخت‌ترین مکان‌ها برای جذب استعدادهای خارجی است و ما در معرض خطر از دست دادن برخی از پرتقاضاترین افراد در سطح جهان هستیم و کارمندان Google اغلب باید ایالات متحده را ترک کنند در حالی که منتظر تکمیل فرآیند PERM و تأیید گرین کارت خود هستند.

وزارت کار ایالات متحده شرکت ها را ملزم به دریافت گواهی اشتغال دائم (PERM) می کند تا نشان دهد که کمبود کارگر در مشاغل وجود دارد. این فرآیند ممکن است زمان ببرد. بنابراین دولت از طریق «برنامه الف» برخی مشاغل را «پیش تأیید» کرده است.

گوگل می گوید که “برنامه A” به دلیل افزایش تقاضا برای فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی مولد، در حال حاضر به هدف مورد نظر خود عمل نمی کند. بنابراین هوش مصنوعی و امنیت سایبری باید در این لیست قرار گیرد.

امروزه رقابت شدیدی بین شرکت ها برای استخدام متخصصان هوش مصنوعی وجود دارد. تا جایی که متا استعدادهای هوش مصنوعی را بدون مصاحبه استخدام می کند، OpenAI در برخی موارد 10 میلیون دلار برای نیروی کار متخصص خود می پردازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا