16

۹ ویژگی کارآفرینانه برای پیشرفت شغلی


پیشرفت در هر شغلی مستلزم کسب مهارت های لازم در کنار کمی خوش بینی و فرصت طلبی است. هیچ کاری از بابت شانس نمی توانیم بکنیم، اما با آمادگی قبلی می توان فرصت ها را به دست آورد. اگر بخواهیم مسئولیت های جدیدی را بر عهده بگیریم، آیا ابتدا نباید صلاحیت های لازم را کسب می کردیم؟ در این مقاله به معرفی برخی از ویژگی های کارآفرینی می پردازیم که توسعه شغلی یا حتی راه اندازی کسب و کار خودتان استفاده می شود

1. انگیزه

انگیزه عاملی است که ما را به حرکت و تحرک وا می دارد و بدون آن پیشرفت در هیچ کاری غیر ممکن است. اگر می خواهید در کسب و کار یا حتی شغل خود به عنوان کارمند رشد کنید، باید انگیزه درونی و ظاهر خود را تقویت کنید. انگیزه های درونی همان ارزش ها و نگرانی هایی هستند که رفتار و کار ما را هدایت می کنند. مشوق های بیرونی مانند دستمزد و مزایا محل کار نیز مهم هستند انگیزه بالای خود را نشان دهید لازم نیست کار خارق العاده ای انجام دهید. اینکه در کارتان تداوم نشان می دهید، نشانه انگیزه شماست.

رونیکس

2. خلاقیت

مهم نیست شغل شما چیست. امروزه اکثر کارفرمایان و شرکت ها توجه زیادی به نیروهای خلاق دارند. خلاقیت منجر به یافتن راه حل های جدید و بهینه تر برای انجام کارها و حل مشکلات می شود. بنابراین زمانی که خلاقیت خود را توسعه دادیدشما نیروی مهم و گزینه مناسبی برای ارتقا هستید.

3. هنر مذاکره و متقاعدسازی

گاهی اوقات در حرفه خود باید با شخصی (مشتری، همکار یا رئیس) مذاکره کنید. تحت این شرایط، تسلط بر فنون مذاکره و متقاعد کردن دیگران بسیار عملی است. اگر می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، کسب این مهارت اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا باید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید.

4. چشم انداز داشته باشید

آیا می توانید شغل خود را ترسیم کنید؟ آیا می توانید چالش ها و روندهای حوزه کاری خود را فهرست کنید؟ آیا می توانید کارهای روزانه را پیگیری کنید؟ اهداف بلند مدت شما دارید؟ اگر پاسخ به این سوالات مثبت است، شما درک درستی از دیدگاه های فردی و سازمانی دارید. تعریف چشم انداز بخشی از مهارت های طراحی استراتژی رهبران است.

5. لجاجت

اگرچه شما برای انجام وظایف خاصی استخدام شده اید، اما در صورت لزوم ملزم به انجام برخی فعالیت ها و وظایف خارج از حیطه وظایف خود هستید. در این مورد، پشتکار شما در مقابله با مشکلات جدید و چالش برانگیز بخشی از ویژگی های کارآفرینی شماست.

6. ریسک پذیری

ویژگی های کارآفرینی برای توسعه شغلی

ریسک پذیری و تحمل شرایط خطرناک بخش مهمی از زندگی یک کارآفرین است. بیشتر کارآفرینان می خواهند تجارت خود را گسترش دهند. هر گونه گسترش یا تغییر خطراتی را به همراه دارد. اگر می خواهید روزی صاحب کسب و کار خود شوید یا در یک سازمان رشد کنید و به سطوح بالایی برسید، باید بتوانید ریسک کنید و استرس ناشی از آن را مدیریت کنید.

7. انعطاف پذیری

شما باید توانایی سازگاری با تغییرات سریع این زمان را به دست آورید. معرفی تکنولوژی جدید، ظهور رقبای جدید یا تغییرات اجتماعی و اقتصادی شرایط جدیدی را ایجاد می کند. آیا می توانید خود را با تغییر وفق دهید؟ به عنوان یک عضو تیم، باید پاسخگوی نیازهای مختلف هر یک از اعضا باشید و به ایده ها و راه حل های آنها گوش دهید. این بخشی از انعطاف پذیری شما نسبت به چیزهای جدید است.

8. عزم

موارد زیر را انجام دهید ولتاژ بهره برداری آیا می توانید تصمیمات قاطعی بگیرید یا تحت فشار تردید دارید؟ به عنوان یک کارآفرین، فرصتی برای اهمال کاری یا راه حلی ندارید گاهی اوقات مجبوری تصمیمات فوری بگیرید. درک اولویت ها و طبقه بندی وظایف، پیش نیاز قاطعیت در تصمیم گیری ها و اقدامات است.

9. همکاری

اگر کسب و کار خود را دارید، نمی توانید همه چیز را به تنهایی مدیریت کنید. باید بخشی از کار را به دیگران بسپارید و از همکاری نترسید. امروز هیچ چیز به تنهایی کار نمی کند. گروهی از افراد باید به عنوان یک تیم با هم کار کنند. پس مهارت کسب کنید فعالیت های مشترک نقش مهمی در توسعه مهارت های کارآفرینی شما دارد.

نقطه پایان

مسلما ویژگی هایی که کارآفرینان باید داشته باشند بیش از اینهاست. به عنوان مثال، شانس نیز در موفقیت نقش دارد. با این حال، ما در این مقاله فقط به ویژگی هایی اشاره کرده ایم که می تواند به شما به عنوان یک کارمند کمک کند. اگر می خواهید روزی کسب و کار خود را راه اندازی کنید، کسب این مهارت ها به شما کمک می کند.

به چه ویژگی های کارآفرینی دیگری فکر می کنید در حرفه خود موفق باشید آیا نقشی دارید نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مدیر و همکارانتان چطور؟ تعامل موثر من دارم

چگونه به سرعت از نردبان سازمان خود بالا بروید.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا