20

راهنمای خرید بهترین کارت حافظه برای گوشی


اگر اهل بازی یا عکاسی و فیلمبرداری با تلفن همراه خود هستید، داشتن فضای بیشتر برای نصب بازی های بزرگ و ضبط عکس و فیلم با کیفیت بالا یکی از دغدغه های همیشگی شماست. رم های گوشی دقیقا برای رفع این مشکل ایجاد شده اند و با نصب آن ها بر روی موبایل خود می توانید فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید. مارک های رم مختلفی برای خرید از فروشگاه ها و وب سایت های موبایل وجود دارد، اما بهترین کارت حافظه micro SD برای گوشی شما کدام است و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا پس از مرور نکات مهم انتخاب کارت حافظه گوشی، با چند مدل از بهترین رم گوشی آشنا شویم.

چگونه بهترین کارت حافظه را برای گوشی خود انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه در قسمت بعدی به معرفی چند مدل از بهترین حافظه های رم گوشی در بازار ایران بپردازیم، بهتر است ابتدا پارامترهای موثر در انتخاب آنها را بررسی کنیم تا از مناسب بودن مدل های ارائه شده برای گوشی شما مطمئن شویم. با دانستن این پارامترها، گاهی اوقات دلیل آن را نیز متوجه خواهید شد قیمت رم 16 گیگابایت ممکن است از قیمت رم 32 گیگابایتی هم برند بالاتر باشد، در واقع دلیل تفاوت قیمت استفاده از استانداردها، گارانتی، نوع استفاده و … می باشد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

نوع پروفایل

هدف بعضی از ما خرید رم گوشی انتقال فایل های اضافی به تلفن همراه برای بهبود عملکرد گوشی است. در این صورت نوع سفارشی رم عادی است و می توانید مدل هایی را خریداری کنید که بر اساس ظرفیت، قیمت مناسب و گارانتی هستند. اما اگر مدام با گوشی خود عکس و فیلم می گیرید، باید مدل هایی را انتخاب کنید که از کیفیت تصویر K4 و سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات پشتیبانی می کنند، بنابراین اگر قصد انتقال اطلاعات به کامپیوتر یا لپ تاپ را دارید، باید مدت زیادی منتظر بمانید. .

در مرحله بعد اگر قصد خرید بهترین کارت حافظه گوشی خود را دارید با توجه به محدودیت حافظه داخلی گوشی موبایل خود باید بگوییم که خوشبختانه برندهایی هستند که در این زمینه کارت حافظه مخصوص بازی تولید کرده اند. مانور این برندها بر روی ظرفیت بالای رم برای نصب بازی های پرحجم و پرسرعت برای راه اندازی سریعتر بازی ها با پشتیبانی از استانداردهای مرتبط مانند کلاس سرعت C10، کلاس سرعت فیلمبرداری V30 و کلاس نرم افزاری بازدهی A2 است. گزینه آخر برای اجرای سریع و روان بازی ها بسیار مهم است، پس حتما به آن توجه کنید.

سرعت

هنگام انتخاب بهترین کارت حافظه برای گوشی خود، سرعت آن یکی از معیارهای مهم است. اما دلیل اهمیت آن چیست و از کجا می توان به سرعت رم پی برد؟ سرعت بالاتر کارت حافظه منجر به اجرای بهتر بازی ها و بارگذاری سریعتر، گرفتن عکس های متوالی و مداوم و ضبط ویدیو با وضوح بالا می شود. به همین دلیل مهم تلقی می شود.

کلاس سرعت در رم با علامت C مشخص می شود و در کنار آن عدد 2، 4، 6 یا 10 قرار می گیرد. سرعت انتقال اطلاعات در بالاترین طبقه بندی این استاندارد که C10 است برابر با 10 مگابایت بر ثانیه است. . کلاس سرعت دیگری نیز وجود دارد که با عبارت U1 و U3 روی بدنه یا بسته بندی محصول مشخص می شود. U1 حداقل سرعت 10 مگابیت در ثانیه و U3 حداقل سرعت 30 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهد.

کلاس سرعت بعدی مربوط به کلاس سرعت ویدیو است و نماد آن V است که نشان دهنده حداقل سرعت ضبط بر حسب مگابایت بر ثانیه است. این کلاس سرعت شامل طبقه بندی های V6، V10، V30، V60 و V90 است، به عنوان مثال رم با نماد V30 حداقل سرعت 30 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد. کلاس کارایی برنامه نیز با دو علامت A1 و A2 نشان داده شده و سرعت پردازش نرم افزار نصب شده بر روی رم را نشان می دهد و A2 رده بندی بالاتری در این سطح محسوب می شود.

پس مثلاً اگر قصد عکس گرفتن با موبایل را دارید، قطعا سرعت نوشتن بالاتر ملاک است، زیرا در این حالت مهم نیست که کارت حافظه اطلاعات را سریع بخواند، بلکه نقطه قوت آن در نوشتن سریعتر اطلاعات است.

ظرفیت

خرید رم با قیمت گزاف و سپس فهمیدن عدم پشتیبانی آن توسط تلفن همراه شما جالب نیست! جالب است بدانید که شرکت های سازنده تلفن همراه حداکثر ظرفیت کارت حافظه جانبی پشتیبانی شده توسط گوشی را در وب سایت یا بروشور محصول خود درج می کنند. به عنوان مثال، یک گوشی سامسونگ می تواند از کارت حافظه 1 ترابایتی پشتیبانی کند، در حالی که گوشی دیگر شیائومی تا 128 گیگابایت رم را پشتیبانی می کند.

هنگامی که این مشکل را درک کردید، وقت آن است که اندازه فایل های اضافی خود را تعیین کنید یا اینکه چه انتظاراتی از رم دارید. به عنوان مثال اگر برنامه های اصلی در حافظه گوشی نصب شده باشد و فضای آن پر باشد و تنها به عنوان فضای ذخیره سازی رم اضافه کنید، خرید رم 64 گیگابایتی شروع خوبی خواهد بود و نیازی به صرف هزینه اضافی نیست. حتی اگر فکر می کنید به این مقدار حافظه نیاز ندارید، می توانید ظرفیت کمتری را انتخاب کنید. تحت این شرایط هزینه رم 32 گیگابایت است که کمتر از مدل 64 گیگابایتی است، ممکن است گزینه اقتصادی تری برای شما باشد. اما اگر قصد دارید بازی های بزرگ را مستقیماً روی کارت حافظه نصب کنید، انتخاب کارت حافظه رم 128 گیگابایتی یا کارت حافظه 512 گیگابایتی قطعا گزینه بهتری است.

قیمت

در قسمت های قبل در مورد سرعت، ظرفیت و نوع کاربری رم صحبت کردیم و می دانیم که بهره مندی کارت حافظه از هر یک از موارد ذکر شده در قیمت و در نتیجه انتخاب و خرید موثر است. بنابراین یک بار دیگر توجه شما را به موضوع نوع کاربری جلب می کنیم زیرا در انتخاب شما تاثیر زیادی خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر شما یک گیمر هستید و قصد شما از خرید رم همانطور که در بالا ذکر شد است، طبیعتاً باید هزینه بالایی برای خرید رم بپردازید و این امری اجتناب ناپذیر است. البته می توانید با انتخاب یک برند خوب رم با ظرفیت مناسب مقداری از هزینه های اضافی را کاهش دهید.

همچنین، استانداردهای سرعت رم که بررسی کردیم ممکن است شما را وسوسه کند تا رم هایی با بالاترین دسته بندی سرعت بخرید. در این صورت مجدداً توصیه می کنیم که انتظارات خود را مرور کنید، به عنوان مثال اگر فقط از رم برای ذخیره عکس و فیلم اضافی استفاده می کنید، از خرید رم پرسرعت خودداری کنید و گزینه های ارزان قیمت را انتخاب کنید. در کل بحث قیمت رم به چنین متغیرهایی برمی گردد و با دانستن موارد قبلی قطعا می توانید بهترین کارت حافظه گوشی خود را بدون پرداخت هزینه بالا فقط با توجه به برند رم و امکاناتی که اصلا در خور شما نیست تهیه کنید. .

استانداردهای حفاظتی وجود دارد

استانداردهای امنیتی تضمین می کند که داده های ارزشمند شما حذف نمی شوند و RAM نمی سوزد. برخی از رم ها در برابر دمای بالا، اثرات مغناطیسی، گرد و غبار و رطوبت مقاوم نیستند و آسیب می بینند. به عنوان مثال اگر گیمر هستید و دمای گوشی شما به دلیل بازی مداوم بیش از حد بالا می رود، ممکن است بازی یخ کند و رم خراب شود. یا اگر رم را نزدیک آهنربا (مثلاً آهنربا برای نگهدارنده گوشی) قرار دهید و عملکرد آن مختل می شود، پس بهتر است قبل از خرید بسته بندی محصول را مطالعه کنید یا با مراجعه به سایت های معتبر از استانداردهای آن مطمئن شوید.

ضمانتنامه

نکته مهم دیگر در انتخاب بهترین کارت حافظه برای گوشی، توجه به گارانتی آن است. زمانی که رم را از برندهای معتبر و از فروشگاه ها و سایت های مهم خریداری می کنید، شاید گارانتی بودن محصول چندان مهم نباشد، اما اگر از برندهای ارزان و متفاوت خرید می کنید، حتما به گارانتی آن توجه کنید، پس در صورت وجود مشکلات، بازگشت و مبادله در دسترس است.

ما 5 مدل از بهترین کارت های حافظه گوشی را به شما معرفی می کنیم

در قسمت قبل مهم ترین نکات در انتخاب بهترین کارت حافظه گوشی را به تفصیل بیان کردیم و اکنون با دانستن آن ها بررسی، مقایسه و انتخاب مدل هایی که در زیر به آنها اشاره خواهد شد برای شما آسان تر خواهد بود. 5 مدل رامی که در زیر به آنها اشاره می شود از بین پرفروش ترین و بهترین های بازار انتخاب شده اند.

کارت حافظه Micro SD Samsung Evo Plus

کارت حافظه microSDXC سامسونگ Evo Plus A1 V10 در ظرفیت های 32، 64، 128، 256 و 512 گیگ تولید شده و بهترین برند رم گوشی در بازار ایران است. کارت حافظه سری EVO Plus با توجه به ظرفیت از کلاس سرعت U1 و U3 پشتیبانی می کند. حداکثر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات البته با توجه به ظرفیت انتخابی به ترتیب 100 و 90 مگابایت بر ثانیه است، کلاس عملکرد آن 10 است و می تواند با کیفیت 4K UHD فیلم برداری کند.

کارت حافظه microSD SanDisk Extreme Plus

این کارت حافظه از 32 گیگابایت تا 1 ترابایت در دسترس است و سرعت انتقال اطلاعات 120 مگابایت بر ثانیه است. با وجود کلاس سرعت C10، می تواند ویدیوی Full HD را مستقیماً از خود کارت پخش کند و با وجود استانداردهای حفاظتی، برای ذخیره سازی امن اطلاعات بسیار مناسب است.

کارت حافظه microSDHC مدل PNY XLR8

برای تکمیل لیست بهترین برندهای رم برای گوشی ها، یکی از رم های معروف را که مخصوص بازی ساخته شده است نیز بررسی می کنیم. این کارت حافظه ساخت برند PNY و در ظرفیت های 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده است. کلاس سرعت رم C10/U3، کلاس سرعت ویدئو V30 و کلاس کارایی برنامه A2 است، بنابراین می‌توانیم ببینیم که PNY استانداردهای کارت حافظه پرسرعت و بازی را دارد.

کارت حافظه دیتا پریمیر V10 A1 میکرو SDXC

کارت حافظه پریمیر V10 A1 microSDXC در ظرفیت های 32 تا 512 گیگابایت تولید شده و کلاس سرعت آن 10 می باشد و با وجود کلاس سرعت فیلم برداری V10، این رم به راحتی می تواند با کیفیت Full HD فیلم برداری کند. با وجود استاندارد A1، می‌توانید انتظار عملکرد سریع و روان را در کاربردهای سبک تا متوسط ​​داشته باشید.

کارت حافظه حرفه ای Lexar 1066x

Lexar Professional 1066x microSD RAM بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال بهترین کارت حافظه برای یک گوشی با ظرفیت بسیار بالا هستند. این رم در ظرفیت های 64، 128، 256، 512 و 1 ترابایت تولید می شود و حداکثر سرعت خواندن و نوشتن از آن به ترتیب 160 مگابایت بر ثانیه و 130 مگابایت بر ثانیه است. همچنین به شما امکان می دهد عکس ها و فیلم ها را با کیفیت 4K UHD ضبط کنید و بنابراین برای عکاسی با موبایل و حتی گیمرها مناسب است، زیرا برنامه ها با نصب روی این رم به سرعت اجرا می شوند.

نتیجه

در مطلب بهترین کارت حافظه گوشی موبایل 5 مدل از معروف ترین آنها را به شما معرفی کرده ایم که با توجه به امکانات ارائه شده قیمت مناسبی دارند و از برندهای خوبی نیز هستند. امیدواریم با مطالعه نکاتی که در مورد انتخاب بهترین کارت حافظه micro SD ذکر کردیم، بتوانید مدل های دیگری را به لیست ما اضافه کنید. خوشحال می شویم اگر در مورد بهترین مارک رم گوشی خود سوالی دارید، آن را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم به شما پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا